Kampania – Miej oko na skórę

O Kampanii „Miej oko na skórę”

Kampania „Miej oko na skórę” ma na celu budowanie świadomości konieczności odpowiedzialnego korzystania ze słońca oraz regularnej kontroli znamion na skórze. Została zainicjowana z okazji Światowego Tygodnia Świadomości Czerniaka. W ramach kampanii przygotowano materiały edukacyjne nt. czerniaka, które są rozdawane podczas wydarzeń związanych z edukacją nt. tego nowotworu skóry.

Problem społeczny

Co roku u ok. 50 tys. osób wykrywane są różnego rodzaju choroby skóry, z czego prawie 4 tys. stanowią czerniaki. Mamy świadomość, że te liczby są większe. Niestety wielu Polaków nie zgłasza się w odpowiednim momencie do dermatologa czy chirurga onkologa.

Misja

Edukacja i profilaktyka Polaków w zakresie przeciwdziałania nowotworom skóry i szybkiego ich rozpoznawania. 

Organizator kampanii

Organizacja non-profit, wyspecjalizowana we wspieraniu chorych na nowotwory, w szczególności mięsaki (Sarcoma) i czerniaki (Melanoma). Stowarzyszenie powstało z inicjatywy pacjentów i personelu medycznego Kliniki Nowotworów Tkanek Miękkich, Kości i Czerniaków Narodowego Instytutu Onkologii w Warszawie. Łączy współczesną, ekspercką wiedzę medyczną i uwrażliwienie na potrzeby pacjentów onkologicznych, wynikające z własnych doświadczeń. Od 2007 roku pomaga podnosić jakość leczenia onkologicznego w Polsce.

 

Edukacja społeczeństwa w ramach Projektu Plaża prowadzonego przez TVN
- Międzyzdroje
- Kołobrzeg 
Miasteczka w ramach Projektu plaża w obu miejscowościach przez łącznie 6 dni odwiedziło prawie 60 tys. osób.

Badanie znamion i edukacja społeczeństwa
- Pacanów (ponad 200 osób przebadanych)
- Mszana Dolna - w trakcie realizacji