Sukces akcji "Miej oko na skórę" w Kutnie
Blisko 140 osób z Kutna oraz okolicznych sołectw skorzystało z bezpłatnych badań dermoskopowych w przychodni Salus. W badaniu wzięły udziął nie tylko osoby 50+, które należą do największej grupy ryzyka, ale również całe rodziny z dziećmi. W rezultacie 19 pacjentów zostało skierowanych na pilne wycięcie zmiany z powodu z podwodu podejrzenia nowotworu skóry, w tym 5 z podejrzeniem czerniaka.
Wyniki akcji potwierdzają, że niezwykle ważne jest, aby regularnie sprawdzać istniejące lub nowo powstałe znamiona na całym ciele, zwłaszcza w mniej dostępnych miejscach jak za uszami czy na głowie. Każdy pieprzyk czy narośl, które budzą niepokój lub zmieniają się w czasie, należy niezwłocznie skonsultować z lekarzem – rodzinnym lub dermatologiem, najlepiej przy pomocy dermoskopu.
Kamil Dolecki, Prezes Stowarzyszenia Sarcoma, organizator akcji:
"Mieszkańcy Kutna i okolic z wielką chęcią korzystali z możliwości darmowych badań dermatoskopowych. To pokazuje, że tego typu wydarzenia mają kluczowe znaczenie właśnie w mniejszych miejscowościach. Kutno było kolejnym ważnym przystankiem w ramach tegorocznej edycji kampanii „Miej Oko na Skórę” – 15 maja byliśmy w Pyrzycach (woj. zachodniopomorskie), następnie 12 czerwca w Płocku (woj. mazowieckie), 19 czerwca w Nowym Targu (woj. małopolskie), a 25-26 czerwca z naszym dermobusem w Brzozowie (woj. podkarpackie)".
Akcja badań dermoskopowych w Kutnie odbyła się w ramach kampanii edukacyjnej „Miej oko na skórę”, której celem jest wzrost świadomości społecznej na temat czerniaka oraz jak najwcześniejsze diagnozowanie nowotworów skóry.