Komunikacja 13. Onkobiegu nagrodzona Brązowym Spinaczem w największym polskim konkursie PR
W 2020 dowiedliśmy, że rozproszoną społeczność osób szczególnie uwrażliwionych na temat nowotworów da się skupić wokół wirtualnego wydarzenia. Elastyczne reagowanie, zaangażowanie partnerów w kreatywne formy wsparcia i szczera komunikacja ze społecznością przyniosły nam nagrodę w kategorii Event Społeczny w największym konkursie Public Relations w Polsce.
Podczas gali rozdania Złotych Spinaczy Stowarzyszenie Sarcoma reprezentowali: Szymon Bubiłek, Kamil Dolecki, Ewa Styś oraz Olga Muzyczuk.
Rola Narodowego Instytutu Onkologii
Onkobieg przez 12 edycji był ściśle związany z Narodowym Instytutem Onkologii. To tu pacjenci i medycy zainicjowali Stowarzyszenie Sarcoma i Onkobieg. To także miejsce kolejnych edycji biegu od 2008 – charakterystyczne do tego stopnia, że okrążenia wokół żółtego budynku Instytutu znalazły odzwierciedlenie w logo Onkobiegu.
Co roku do wydarzenia dołączają uczestnicy z całej Polski, którzy zetknęli się z Narodowym Instytutem Onkologii – chorzy, ich bliscy, kadra medyczna. Poprzez swój udział manifestują wsparcie i dodają sił pacjentom w trakcie terapii, którzy obserwują ich starania z okien Instytutu.
Wyzwanie 13. edycji
Epidemia COVID-19 uderzyła w trakcie przygotowań do 13. Onkobiegu, stawiając przed nami kluczowe wyzwanie tej edycji: Jak w pandemii zorganizować wydarzenie dla niemal 2 tysięcy chętnych uczestników?
Odpowiedź na wyzwanie
Wiosną 2020, w dobie zamkniętych siłowni, zorganizowaliśmy serię treningów online ze złotym medalistą sportów walki. Wysłaliśmy uczestnikom paczki z koszulką, medalem motywującym do podjęcia zaplanowanej aktywności i wiedzą na temat nowotworów. Głównym motywatorem w dniu wydarzenia była 4-godzinna relacja live prowadzona spod Instytutu m.in. przez Macieja Orłosia.
Rekordowy wynik finansowy
Mimo tego, że była pierwszą wirtualną i pierwszą odpłatną edycją Onkobiegu, to 13. edycja wydarzenia przyniosła rekordowy wynik finansowy. Ponad 180 000 zł pozyskanych od uczestników przeznaczyliśmy na:
- finansowanie leczenia pacjentów onkologicznych
- wyposażenie placówek onkologicznych
- edukację antynowotworową
Maksymalna liczba uczestników
Zmobilizowaliśmy 1500 uczestników do podjęcia godzinnej aktywności i przebycia łącznego dystansu 11 000 km. Zainspirowaliśmy także kilkudziesięcioosobową społeczność z Ustronia Morskiego do organizacji własnej edycji biegu pod naszym szyldem.
Rekordowy zasięg
13. Onkobieg był relacjonowany m.in. w Radiu Eska, Dzień Dobry TVN, Faktach po południu, TVN Warszawa oraz Teleekspresie Extra. Osiągnęliśmy rekordowy zasięg odpowiadający działaniom reklamowym o wartości ponad 665 000 zł. Dzięki uczestnikom aktywnym w mediach społecznościowych ponieśliśmy w świat hashtag #Onkobieg.