Aktualności

Kampania "Rak. To się leczy!"

2013-02-16 | AUTOR: Andrzej Tabaka

4 lutego, w Światowy Dzień Walki z Rakiem rozpoczęła się ogólnopolska kampania społeczna „Rak. To się leczy!”, której zadaniem jest walka ze społecznymi stereotypami na temat chorób nowotworowych oraz zachęcenie Polaków do badań profilaktycznych. To kampania, która poprzez wskazywanie sposobów wczesnej diagnostyki i innowacyjnych metod leczenia, obalanie mitów  i przesądów związanych z nowotworami oraz pokazywanie pozytywnych przykładów ma przekonać Polaków, że rak w porę wykryty jest uleczalny.

 

Organizatorem kampanii jest Fundacja Rosa, której merytorycznego wsparcia udzieliły: Polska Koalicja Organizacji Pacjentów Onkologicznych, Polskie Towarzystwo Onkologiczne oraz Towarzystwo Chirurgów Polskich. Dzięki współpracy tych środowisk powstała platforma internetowa, która gromadzić będzie informacje przydatne każdemu, kto poszukuje wiedzy o dostępnych badaniach profilaktycznych, ośrodkach medycznych, metodach leczenia, wskazówkach. Jak zapowiada Bohdan Pecuszok, Prezes Fundacji Rosa, edukacja i doraźne zaspokajanie potrzeb pacjentów onkologicznych jest priorytetem fundacji na najbliższe lata.

Organizatorzy kampanii pragną również przełamać lęk przed nowotworem i zmienić język opisujący go. Dlatego zaprosili do współpracy znanych i lubianych aktorów z różnych pokoleń, aby zachęcali Polaków do badań: Jerzego Stuhra, Cezarego Pazurę, Stanisława Mikulskiego i Jarosława Boberka. W przygotowanych na rzecz kampanii spotach przemówią do nas lekkim językiem znanym z polskich filmów,mówiąc o sprawach nielekkich.

Przygotowano też materiały prasowe o rozpoczętej kampanii.